Głaz narzutowy „Ołtarz”.

W lesie pomiędzy miejscowościami Przylaski, Skibice, Marcinów (gm. Brzeźnica, lubuskie), leży ogromna ilość głazów narzutowych – pamiątek po lądolodzie skandynawskim. Są miejsca, w których na skupiska różnej wielkości eratyków, natknąć się można co kilkadziesiąt kroków.

Przez wspomniany las przechodzi znakowany na niebiesko szlak turystyczny, w pobliżu którego leży pomnikowy głaz narzutowy o nazwie „Ołtarz”. Znalezienie go nie jest łatwe, ze względu na brak znaczących punktów orientacyjnych. Wędrówkę najlepiej zacząć we wsi Przylaski, w miejscu w którym szlak biegnący szosą z Wichowa skręca w kierunku lasu. Początkowo wzdłuż łąk i pól uprawnych, następnie idąc już lasem, z pewnością uda się wypatrzyć wiele głazów, schowanych  w trawie lub w zaroślach. Po ok. 2 km dotrzemy do charakterystycznego rozwidlenia dróg leśnych, przy słupku oddziałowym 220/214.

Idziemy dalej szlakiem ok. 600 – 700 metrów i przy grupie głazów skręcamy w prawo, w nikłą ścieżkę prowadzącą do pomnikowego głazu.

Głaz „Ołtarz” leży na wzniesieniu, w towarzystwie wielu mniejszych eratyków.

GPS N 51°45′29.30″ , E 15°25′06.38″.

Wymiary granitowego głazu w części wystającej ponad ziemię: 150 cm wysokości, 700 cm obwodu. Na płaskiej powierzchni słabo czytelne wyryte napisy.

Głaz „Ołtarz” jest od 2007 r. decyzją uchwały Rady Gminy Brzeźnica chroniony jako pomnik przyrody nieożywionej.